Egyéni foglalkozások

Egyéni foglalkozások

Az irányvonalat a foglalkozásokon használt eszközök tekintetében a gyermekdráma hozta az életembe, ahol monodrámát, és egyéb játék technikákat is tanultunk. A mese világa egyre jobban magával ragadott, így néhány évvel később metafora író tréningre is jelentkeztem, ami a 3-10 éves korosztály számára játékosságából és minden fél számára élvezetes mivoltából adódóan számtalan esetben bizonyult eddig is hatásosnak. Azóta elsődlegesen ezekkel a módszerekkel dolgozom egyéni üléseken is.

Az élet áramlatával együtt haladva, logoterapeuta szupervizorommal, Varga Margittal történő konzultációk ill. Salinger Richárd képzései (Omyno Akadémia) egy teljesebb, komplexebb világnézetet alakítottak ki bennem, ami a gyermekekre hangolódásban rengeteget segít. Ezért megközelítésben a transzperszonális irányzat áll hozzám a legközelebb.
A pszichológus-kliens kapcsolatán túl a szavak erejének hatását is nagyon meghatározónak érzem, így személyre szabott metaforákat és Ericksoni kommunikációs fogásokat is előszeretettel csempészek bele az ülésekbe, a játékok adta lehetőségek kiaknázásán felül.

A foglalkozásokról

 

3 és 10 év közötti gyermekeknek szóló egyéni ülések 45-60 percesek.

Először Szülőkonzultációra kerül sor: a szülővel/szülőkkel találkozunk és részletesen átbeszéljük a megsegítendő jelenlegi elakadást, az együttműködés kereteit és a gyermek eddigi életútját. Ha az óvodában/iskolában is fennáll a probléma, érdemes véleményt kérni a gyermekkel közvetlenül dolgozó pedagógusoktól is, a minél komplexebb kép kialakíthatóságának érdekében.

Ezután kezdődik a gyermekkel folytatott munka. Legtöbbször egyénileg foglalkozom a gyermekkel. Ritkán előfordul, hogy a probléma megoldásához szülőt is bevonok egy-egy ülésbe, vagy plusz szülőkonzultációt javasolok.

A folyamat szülőkonzultációval zárul, ahol összegezzük a megtett utat, tapasztalatokat. Amennyiben szükséges, további javaslatokat, ötleteket beszélünk át, melyek alkalmazása gördülékenyebbé teheti a továbbiakban is a mindennapokat.

 

A leggyakoribb elakadások, amikkel találkozom:

~  beszoktatási ill. beilleszkedési nehézségek

~ otthoni vagy óvodai/iskolai viselkedésbeli elakadások (pl.: szorongás, agresszió)

~ különböző eredetű (sötétségtől, póktól, stb.) félelmek

~ váratlan vagy épp várt (pl. testvérszületés) családi életesemény

~ családi élet válsága (pl. válás), ami érinti a gyermeket is

~ iskolaérettségi dilemma